tirsdag den 20. maj 2014

Dagens anbefaling fra Voksentid


Jeg elsker dans. Jeg elsker at danse. Jeg elsker at se andre danse, og jeg elsker at blive danset med. Jeg elsker knap så meget at blive danset på.
Lige for tiden har to dansenyheder fanget min interesse:


Den ene er - selvfølgelig - Sia Furlers hypede musikvideo til "Chandelier". Hvis du er det ene menneske i verden, som endnu ikke har set den, har du chancen her. Jeg er helt på røven over al den vildskab og grimhed, der er i koreografien og kan ikke få nok af at kigge på den vanvittigt dygtige børnedanser.



En anden spændende nyhed er, at Det Kongelige Teater barsler med en ballet om at være i krig. Jeg er vild med ballet, når det bliver brugt i en moderne kontekst. Det kan virkelig røre mig som intet andet, når det disciplinerede balletkorps tør lave noget råt og grimt. Og så har jeg selv en bror, der har har været i Afghanistan, så det er et ømt emne for mig, den kulturradikale følebolle.



2 kommentarer: